بمب هاي شيشه اي ، رويكردي از آخرين فصل پروتكلهاي صهيون
با سلام مطلبی رو که در این پست اوردم همونطور هم که از اسمش پیداست در مورد نفوذ صهیونیسم در سینما و رسانه میباشد.این متن از آقای مهدی علیخانی کارشناس مسائل سیاسی است.اوردن این مطلب به عنوان تایید آن از سوی من نیست و صرفا به خاطر علاقه بنده به این مسئله میباشد.امیدوارم این مطلب هم برای شما آموزنده و جالب باشد.
تحليل و بررسي بنيانهاي تفكر صهيونيزم و مظلوم نمايي جهاني اين مكتب ريشه كهني به قدمت تاريخ يهود دارد. از سرقت نمايههاي ادبي ديگر اديان گرفته تا جعل تاريخ و اسطوره سازي.اما نقطه عطف اين پروسه كهن را ميتوان اجلاس بال سوئيس يا اولين كنگره صهيونيزم در سال 1897 قلمداد كرد، چرا كه از اين پس هويت سازي صهيونيزم با شدت در دستور كار پروتكل ها قرار گرفت و براي نيل به اين هدف استراتژي صهيونيستي: (هدف، وسيله را توجيه ميكند) دست آنها را براي استفاده از هر ابزاري باز گذاشت.با اندك تأملي بر ساختار اجرايي و سيستم مديريتي رسانههاي جمعي جهان در يك قرن گذشته و مشخصاً رسانههاي تصويري از دهه 50 ميلادي ميتوان دريافت كه هويت سازي صهيونيزم به اشكال مختلف توسط آنها رهگيري ميشده است.در اين راستا ، نگارنده پس از تبيين امپرياليسم رسانه اي و بررسي تحولات غولهاي رسانه اي جهان در مقاله ( سرزمينهايي با مرزهاي شيشه اي ) ، در اين مقال به تحليل توليدات اين رسانه ها ي عظيم تحت مديريت صهيونيسم جهاني و جهت دهي افکار عمومي توسط آنها مي پردازد ، پروسهاي كه براي آن دو فاز اصلي ميتوان ترسيم كرد.فازاوليه كه بانهادينه كردن هويت يهوديان ودرپي آن، تاريخ سازي صهيونيزم است و فازثانويه يا نهايي كه در پي پيش بيني و ارائه ساختاري از پايان تاريخ ويا اصطلاحاً آخرالزمان (Apocalypse end of days)است. اما اساساً از لحاظ بازه اجرايي- زماني، نميتوان تفكيكي بين هر يك از اين دو فاز قائل شد. از آنجايي كه اين فرآيند، محدودهاي جهاني را در بر گرفته است، نگارنده مشروحاً به بررسي اين دو فاز ميپردازد. فاز اول:اين فاز در دو شاخه يا گروه اصلي دنبال ميشود. شاخه اول : مختص كودكان و نوجوانان فعاليت ميكند و توليدات آن در راستاي دستور كار تعريف شده (هويت سازي) معمولاً كارتونهاي تلويزيوني و انيميشنهاي رايانهاي را شامل ميشود. كه برخي از آنها عبارتند از: سريال كارتوني هاج زنبور عسل، مهاجران، دكتر ارنست و رابينسون كروزه. در اكثر اين توليدات غصب سرزمينهاي ديگران و كشتار ساكنان اصلي آن و بيرون راندن بخشي از آنها از ميهن اصليشان، جرياني عادي و در راستاي متمدن سازي، ساكنان دور از تمدن آنجا تبيين ميشود . به تازگي نيز موجي از ساخته اي انيميشن با موضوع (هولوکاست _ کوره هاي آدم سوزي يهوديان در جنگ جهاني دوم که بارها از سوي مورخين مورد ترديد و رد واقع شده )، در غالبي غم انگيز و تأثير گذار توليد و مرتباً نمايش داده مي شوند .يكي از آخرين ساختههاي انيميشن رايانهاي اين بخش كه از برترين تکنيکهاي جلوههاي ويژه بهره ميبرد، داستان زندگي حضرت موسي(ع) است كه مغاير آيات قرآن و همراه تحريف و و هتك حرمت به شخصيت پيامبران الهي است .در کنار اين توليدات ، بازيهاي رايانه اي نيز از سناريوي آنها توليد مي شود که نقش مکمل و کاتاليزور را در فرآيند هويت سازي و جهت دهي افکار اين شاخه از مخاطبين ايفا مي کند که با توجه بازه سني مخاطبين اين فاز از توليدات، هيچ گاه تصوير ناخوشايندي از اين فرآيند در ذهن آنها شكل نخواهد گرفت و تاريخ آميخته با تحريف براي آنها بصورت واقعيت نهادينه خواهد شد. شاخه دوم : كه مخاطبين آن قاعدتاً قشر جوان و بزرگ سال هستند، عمدتاً به تهيه توليدات سينمايي ميپردازد، اين توليدات بعد از جنگ جهاني دوم در راستاي مظلوم نمايي يهوديان، با توسعه سينماي غرب افزايش يافتند و كارگردانان مشهور يهوديالاصلي چون: استيون اسپيلبرگ، استنلي كوبريك و رومان پولانسكي، آثار متعددي در اين رابطه توليد كردند كه از مهمترين آنها؛ ده فرمان، فهرست شينگلر، نجات سرباز رايان و پيانيست را ميتوان نام برد.اين آثار نيز با بهره گيري از بهترين تكنيكهاي سينمايي و فيلمبرداري و بازي هنرمندان بزرگ سينماي هاليوود كه اكثر آنها نيز يهودي هستند، بیننده را چنان تحت تأثير قرار ميدهند كه در پايان فيلم وي با احساس همدردي و تأسف از آنچه بر سر يهوديان در جهان رفته است، خود را مديون به كمك رساني به بازماندگان اين قوم ميداند.
برگرفته ازبلاگ :http://hekmatereza.blogfa.com/post-34.aspx
صفحات: 1· 2