حوزه خدیجه کبری ( سلام الله عليها ) اصفهان

  • خانه 
  • حديث روز 
  • تماس  

عقاب اخروي بد حجابي

26 آذر 1391 توسط خسروی

 

 

وقتي در دنيا،‌ آدمي اسير شهوت و وسواس شيطاني شود قهراً حيات اخرويش نيز تباه مي شود و دچار خسارتي جبران ناپذير خواهد شد. امام صادق علیه السلام مي فرمايند «النظر سهم من سهام ابليس مسموم و لم نظره اورثت حسره طويله»[1] «نگاه كردن تيري است زهرآلود از ناحيه شيطان، چه بسيارند نگاه هايي كه بعدها حسرت‌ها و تأسف هاي طولاني به دنبال خود آورده اند».

 

آتش فردا، افروخته شده‌ي جهل و فساد قلب و انحرافات عملي است. اين خداي مهربان نيست كه عذاب را اجباراً براي هر كس خواسته اراده كند، اين گناه و زشتي و رذائل اخلاقي است كه در آخرت بصورت عذاب و آتش ظهور مي كند و وجود گناهكار را اسير خود مي نمايد. اگر گناه و معصيت، انكار و كفر، عناد با حق نبود، از عذاب برزخ و قيامت هم خبري نبود.

 

در دعاي شريف كميل آمده «فباليقين اقطع لولا ما حكمت به من تعذيب جاحديك وقفيت به من اخلاد معانديك لجعلت النار كلها برداً و سلاماً و ما كان لاحد فيها مقراً و لامقاماً لكنك تقدست اسماؤك، اقسمت ان تملأها من الكافرين» «بطور قطع و يقين مي دانم اگر حكم تو به عذاب اهل انكار و خلود معاند و دشمن در جهنم نبود، تمام آتش را سرد و سلامت مي نمودي و براي احدي در عذاب جا و مقام نبود، ولي قسم ياد كردي كه جهنم را از كافران پر كني»[2].

>

 

بنابراين، مردم هستند كه با آلوده شدن به گناه و معصيت، براي خود عذاب فراهم مي كنند، نه خداوندي كه مظهر رحمت و مغفرت است و براي آراسته شدن بندگانش به حسنات كه نتيجه اش امنيت دنيا و آخرت است تمام وسائل لازم را فراهم آورده است[3].

 

سرنوشت زن بدحجاب در آخرت چيست؟

 

بطور اجمال مي دانيم كه خداوند براي كساني كه با فرمان او مخالفت مي كنند و مرتكب گناهان شده يا وظايف واجب خود را ترك مي نمايند، كيفرهاي سختي آماده كرده است.

 

اينك بايد ببينيم زن بدحجاب در آخرت چه كيفري دارد و عذابي كه خدا براي زنان بي بند و بار مهيا كرده چيست؟ پاسخ اين سؤال اين است كه: بدحجابي يكي از عواملي است كه زن را دچار لعنت و نفرين مي‌كند و او را از رحمت و خشنودي خدا دور مي سازد و بدست كيفر و ذلت و خواري مي سپارد[4].

>

 

پیامبرصلی الله علیه و آله در شب معراج شاهد عذاب شدن برخی از زنان بودند که باعث تأثر و اندوه ایشان شد.پیامبر فرمودند:وَرَاَیْتُ امْرَأهً مُعَلَّقَهً بِشْعرِها یَغْلی دِماغُ رَأسِها،فَاِنّها کانَتْ لا تُغْطی شَعْرَها مِنَ الرَّجالِ وَرَاَیْتُ امْرَأهً تَأکُلُ لَحْمَ جَسَدِها وَ النّارُ تُوقَدُ مِنْ تَحْتِها،فَاِنّها کانَتْ تُزَیَّنُ بَدَنَها لِلنّاسِ وَ رَاَیْتُ امْرَأهً صَمّاءعَمْیاءَ خَرْساءَ فی تابوتٍ مِنَ نار یَخْرُجُ دِماغُ رَأسِها مِنْ مَنْخَرِها وَ بَدَنُها مُتِقَطّعٌ مِنَ الْجُذامِ وَ الْبَرَصِ،فَاِنّها کانَتْ تَلِدُ مِنَ الزَّناً،فَتُعَلّقَهُ فی عُنُقِ زَوْجِها،وَ رایتُ امْرَأهً تَقْطَعُ لَحْمَ جَسَدِها مِنْ مُقَدَّمِها وَ مُؤَخَّرِها بِمَقاریضَ مِنْ نارٍ فَاِنَّها کانَتْ تَعْرِضُ نَفْسَها عَلَی الرَّجالِ وَ رَأیْتُ امْرَأهً یُحْرَقُ وَجْهُها وَ یَداها وَ هِیَ تَأکُلُ اَمْعَاءَها،فَاِنَّها کانَتْ قَوَّادَهً؛[5]دیدم زنی را به مویش در دوزخ معلق آویخته بودند که مغز سرش می جوشید،آن فردی بود که موی سر خود را از نامحرمان نمی پوشانید و دیگری را دیدم که گوشت بدن خود را می خورد و آتش در زیر او شعله می کشیدو این به خاطر آن بود که خود را برای نامحرمان زینت می کرد و زنی را دیدم کر و کور و لال که در تابوتی از آتش است و مغز او از بینی اش خارج می شوداو از غیر شوهرش دارای فرزند می شد و به شوهر خود نسبت می داد و زنی را دیدم که گوشت بدنش را از پس و پیش با قیچی آتشین می برند زیرا خود را در اختیار مردان اجنبی می نهاد و خود را به آنها عرضه می نمود و زنی که صورت و دستش آتش گرفته بود و مشغول خوردن روده های خود بود آن کسی بود که دلّالی جنسی به حرام می کرد.

>

 

اي دختران جوان كه اينگونه پرده‌ي حيا و حجاب را دريده ايد و اينگونه بي‌پروا در برابر امر خدا طغيان مي كنيد، به هر حال روزي فرا خواهد رسيد كه سني از شما مي گذرد و طراوت و جواني جاي خود را به پيري و ناتواني مي دهد و خريداران هوس هاي شما نيز هر كدام به سمت و سويي خزيده اند. آنگاه شما هستيد و اعمال گذشته خويش، با دلي پر از اندوه و افسوس و نادم از اعمال ناپسند گذشته خود و در پيش روي خود جز مرگ و سؤال و جواب آخرت چيز ديگري نخواهد بود[6].

 



[1]- محمدبن الحسن الحر العاملي، وسائل الشيعه، ج14، ص138، چاپ بيروت، دار احياء الترات العربي

[2]- شيخ عباس قمي، مفاتيح‌الجنان، ترجمه‌استاد كمره‌اي، انتشارات آستان‌قدس رضوي، چاپ دانش پژوه، چاپ ششم، دعاي كميل، ص119-120

[3]- حسين انصاريان، نظام خانواده در اسلام، انتشارات ام ابيها، چاپ 13 تابستان 1379، ص289- 290

[4]- محمد ابراهيم الموحد القزويني، همان، ص113- 119

[5] - محمد بن علی بن بابویه (شیخ صدوق) ، عیون اخبارالرضا، ترجمه حمیدرضا مستفید- علی اکبر غفاری ، ناشر : دارالکتب الاسلامیه ،                   چاپ گوهر اندیش ، چاپ اول1380 هـ ش ، ج 1 ، ص663 تا ص665

[6]- فاطمه قاضي،حجاب دختران، ص65

 

نوشته : اعظم السادات رضوي

 

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: پژوهش لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

حوزه خدیجه کبری ( سلام الله عليها ) اصفهان

يامهدي ادركني

جستجو

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

موضوعات

  • همه
  • پژوهش
  • فرهنگي
    • دل نوشته
  • آموزشي
  • ورزشی
  • اخبار
    • اخبار فرهنگی
  • مسابقات
  • علمی
  • آشپزي
  • پزشکی و طب گیاهی
  • پزشکی و طب گیاهی
مرداد 1404
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Items

  • پژوهش
    • پيامدهاي همسايه آزاري
    • نشانه هاي همسايه ي بد
    • همسايه آزاري يكي ازعلائم هنگام ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه)
    • همسايه ي بد نوعي عذاب الهي در قرآن
    • غيبت از منظر قرآن كريم
    • تقیه از دیدگاه آیات و روایات
    • اقسام تقیه از جهت حکم
    • ارتباط ميان ولايت و امامت
    • امامت، روح و جان كلية عقايد و اعمال انسان است
    • فلسفه و ضرورت امامت از ديدگاه تشيع
    • مرز اسراف
    • تنها ماندن در وقت نياز
    • تفاوت‌هاي اسراف و تبذير از لحاظ اقتصادي و اجتماعي
    • رابطه اسراف و تبذير و دوري از خدا:
    • اسراف و تبذير و عدم استجابت دعا
    • عرفان و سلوک و سالک در قرآن
    • فعالیتهای امام علیعلیه السلام در دوران خلافت خلیفه دوم
    • راههای تقویت اراده از دیدگاه اسلام
  • فرهنگي
    • گذری بر مناجات شعبانیه:
  • دل نوشته
    • «شاید این جمعه بگویم : مهدی فاطمه ام آمده است.»
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس